میراث جهانی بشر

بازدیدهای من از میراث جهانی بشر

میراث جهانی بشر

بازدیدهای من از میراث جهانی بشر

بازدید از آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی(۱)

خب من کلا برنامه ریزی خاصی برای اینکه از کدام اثر شروع کنم نداشتم،دوستان برنامه ریزی برای سفر به اردبیل و سرعین کردند من هم از فرصت استفاده کردم و اولین بازدید رو برای آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برنامه ریزی کردم،عجالتا فقط به این نکته اشاره کنم که آرامگاه شیخ صفی و فضاهای روحانی اطراف آن در دسته بندی i,ii,iV قرار گرفته است،یعنی:

I ارایه یک شاهکار از خلاقیت و نبوغ بشری.

II به نمایش گذاشتن یک جهش در زندگی بشری در یک محدوده زمانی یا فرهنگی در توسعه معماری،فناوری،هنرهای تجسمی،برنامه ریزی شهری یا طراحی محیط زندگی.

IV یک مثال شاخص از یک نوع ساختمان،معماری یا فناوری یا محوطه ای که زمان و دوره مشخصی از زندگی بشر را به نمایش بگذارد.

و تاکید ثبت این اثر جهت حفظ و نگهداری از مکانها و مستندات مربوط به تصوف و عرفان اسلامی است.


ادامه دارد ...

قسمت دوم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد