میراث جهانی بشر

بازدیدهای من از میراث جهانی بشر

میراث جهانی بشر

بازدیدهای من از میراث جهانی بشر

مسیر دسترسی به خانقاه شیخ صفی(۲)

خانقاه و آرامگاه شیخ صفی واقع در شهر اردبیل می باشد و تمرکز شهر با خانقاه است.برای رسیدن با شهر اردبیل دو مسیر از شهر تهران وجود دارد که من هر دو مسیر را طی کردم.یکی برای رفت و یکی هم برگشت,میتونید از هر مسیری که دوست دارید برای رفت و برگشت استفاده کنید.

ضمنا یک توضیح هم بدم که مبدا و مقصد در تهران ترمینال شیخ فضل الله ( ماهان ) است.


مسیر اول: تهران-اتوبان قزوین-اتوبان رشت-آستارا-اردبیل


طول کل این مسیر 582 کیلومتر است که طول مسیرهای اصلی به این شرح است:

  • تهران-اتوبان رشت 308 کیلومتر که تمام مسیر بجز 12 کیلومتر  فیمابین منجیل و رودبار اتوبان است و 3 ساعته میتوان مسیر را طی کرد،در انتهای اتوبان رشت بعد از دیدن تابلوی رشت 15 کیلومتر به پلیس راه رشت میرسید و پس از پلیس راه با دیدن تابلوی آستارا-فومن از اتوبان خارج و وارد جاده رشت-تالش-آستارا  میشوید.
  • رشت-تالش-آستارا 188 کیلومتر که تمام مسیر بجز جند قسمت کوتاه جاده معمولی میباشد ،تا قبل از تالش اکثر شهرها از کمربندی عبور میکنید ولی بعد از تالش جاده از وسط چند شهر عبور میکند،بدلیل جاده بودن و وجود شهرها طی مسیر حدودا 2 ساعت و نیم زمان میبرد.
  • آستارا-اردبیل 86 کیلومتر که تمام مسیر جاده معمولی و گردنه است،در ابتدای ورود به شهر آستارا با دیدن تابلوی اردبیل به سمت جاده اردبیل و گردنه حیران بپیچید،اگر هوا مساعد و گردنه خلوت باشد حدودا 1 ساعت و نیم زمان برای طی این مسیر کافی است.

زمان لازم برای عبور از این مسیر بدون احتساب زمان توقفهای بین راهی و ترافیکهای احتمالی شهرهای بین راه حدودا 7 ساعت است.


مسیر دوم : تهران-اتوبان قزوین-اتوبان زنجان-اتوبان تبریز-بستان آباد-سراب-اردبیل


طول کل این مسیر 738 کیلومتر است که طول مسیرهای اصلی به این شرح است :


  • تهران-بستان آباد 568 کیلومتر که تمام مسیر اتوبان است و در راه از هیچ شهری عبور نمیکند و شما فقط از اتوبانی به اتوبان دیگر وارد میشوید،زمان تقریبی برای طی این مسیر بین 4 ساعت و نیم تا 5 ساعت است.
  • بستان آباد-سراب-اردبیل 170 کیلومتر  که این مسیر تا ورودی شهر توریستی سرعین جاده و از سرعین تا اردبیل دو بانده است،زمان تقریبی برای طی این مسیر بین دو ساعت و نیم تا سه ساعت است.

زمان لازم برای عبور از این مسیر بدون احتساب زمان توقفهای بین راهی  حدودا 8 ساعت است.



با توجه به اینکه مسیر دوم حدودا 150 کیلومتر دورتر است ولی بدلیل اتوبان بودن اکثر مسیر تفاوت زیادی در زمان آن نیست،مسیر اول دارای ریسک ترافیک شهرها و ترافیک یا مسدود بودن گردنه حیران است که مسیر دوم چنین ریسکی را بسیار کم دارد،،،ضمنا اگر پیه متوقف شدن در طول مسیر بخاطر سرعت غیر مجاز را به تن خود بمالید مسیر دوم بسیار سریع تر است  ،معمولا کسانی که مجبور به مسافرت زمینی به اردبیل هستند مسیر دوم را انتخاب میکنند ولی به عنوان توریست مسیر اول هم زیباتر است هم دارای امنیت و امکانات بیشتری در طول مسیر است.



پس از ورود به شهر اردبیل به سمت مرکز شهر(عالی قاپو ) حرکت کنید،اگر با ماشین شخصی به دیدن خانقاه میروید ماشین خود را در یکی از کوچه های اطراف پارک کنید.و اصراری برای پیدا کردن جای پارک در خیابان اصلی نداشته باشید.

این هم مسیر رفت و برگشت روی گوگل مپ

مسیر رفت: http://g.co/maps/x2ydb

مسیر برگشت: http://g.co/maps/css79


ادامه دارد ...

قسمت سوم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد