میراث جهانی بشر

بازدیدهای من از میراث جهانی بشر

میراث جهانی بشر

بازدیدهای من از میراث جهانی بشر

در حاشیه شیخ صفی و اردبیل (5)

در پایان هر بازدید تصمیم گرفتم یک بخش در حاشیه راجع به آدمهای خوب و بدی که دیدم،رستورانها،جاذبه های گردشگری نزدیک و خلاصه هرچیزی که حاشیه بازدید است، بنویسم:
  1. اگر از مسیر آستارا به سمت اردبیل میروید نرسیده به آستارا و بعد از حویق در سمت راست خود دریای خزر را میبینید که فاصله تا دریا بسیار کم است و ساحل های خلوت و تمیزی برای استراحت و شنا دارد.
  2. حیف است که اردبیل بروید و به شهر آبگرم ایران یعنی سرعین نروید،مجتمع آبدرمانی سبلان و ایرانیان بسیار تمیز و امروزی ساخته شده اند هر چند کاستیهایی دارند.
  3. اگر در شهر سرعین دنبال جا برای اقامت یا عسل خوب میگردید،آقای علی نصرتی  انسان بسیار خوب و منصفی است،آقای نصرتی دارای مغازه ای به اسم عسل فروشی حقیقت است که کمی بالاتر از مرکز خرید لاله و روبه روی آبگرم ساری سو است.
  4. سرشیر عالی سرعین را از مغازه آقایاسپرامامیبخرید و با عسل و نان محلی نوش جان کنید ( اسپر امامی رو به روی مرکز خرید لاله سرعین است)
  5. بهترین چلو ماهیچه در شهر سرعین در رستوران عدل مینایی سرو میشود،فقط یادتون باشه که چله ماهیچه رستوران عدل زود تموم میشه.
  6. اگر در بین راه سرعین-اردبیل هوس غذا کردید من بدون تردید رستوران چای پارا را به شما پیشنهاد میدهم،چای پارا در منطقه ای به اسم قشلاق است و در باند حرکت به سمت اردبیل قرار دارد،،،پیشنهاد اکازیون من برای چای پارا "باستورمه گوشت" آن است که واقعا فوق العاده بود.
  7. در 54 کیلومتری شهر اردبیل یک پیست اسکی ساخته شده در منطقه آلوارس به همین نام،جاده قشنگی داره و ارزش رفتن به پیست رو داره اگر وقت دارید،فقط در بالای پیست مواظب افراد محلی باشید که کلا دیدگاه درستی از توریست ندارند و بیشتر دنبال گدایی کردن و دلگی هستند.
  8. اگر از بستان آباد عبور کردید و فصل میوه بود،میوه های دشتهای اطراف بستان آباد را فراموش نکنید.
  9. در اتوبان قزوین چه به سمت رشت چه به سمت زنجان،مجتمع اقامتی آفتاب صحرا مکان خوبی برای استراحت و صرف غذاست.
  10. و در آخر آش دوغ فراموش نشود.
نظرات 1 + ارسال نظر
غزل سه‌شنبه 9 شهریور 1389 ساعت 01:16 ب.ظ

خیلی حرکت جالبیه این کاری که کردی ، هم همه چیز با جزئیاته، هم اطلاعات تاریخی خیلی جدیدی برای من داشت.
حالا جای بعدی کجاست؟ :D

همممممم
فعلا دقیق معلوم نیست،احتمالا سلطانیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد